31 Temmuz 2007

Freddy Adu Benfica'da

Bir zamandır Arjantin ve Brezilya'daki genç yeteneklerin Avrupa'ya transfer yaşı üzerine yazmak niyetindeydim. Güney Amerika takımları eskiden en azından 20-21 yaşına kadar yıldız adaylarını takımda tutarlardı. Kaka sonrası bu da tarih oldu. Ortalık 17-18'lik yetenekleri pazarlayan menajerlere kaldı (bkz:pato). Buradan bir başka 18'liğe; Gana asıllı ABD'li Freddy Adu'yu yapayım ortayı. Bir tek maçını bile seyretmedim, FIFA Under bilmemkaç turnuvalarını seyredecek kadar kafayı kırmadık çok şükür. İnternetin yediği nanedir bu çocuğu yıllardır bir gazlarlar. Yeni Pele falan diyorlardı bir zamanlar. 14 yaşında Amerika'nın en genç profesyonel sporcusu olmak gibi bir ünvanı da vardır. Bu Adu, agu agu dediğinden bu yana Chelsea, Man. United, Milan, alayına gelir yıllardır. MLS'in yıldızı diye bunu pazarlarlar bir zamandır. 89 doğumlu hakkında sittin haber çıkmış bir yıldız peki kaç paraya geldi Avrupa'ya? 2 milyon dolara! Benfica ile 5 yıllık sözleşme imzaladı. Ne Adu'ymuş göreceğiz artık...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

bu çocuktan ne köy olur ne de kasaba. ileride büyük kulüplere transferi de hayalden öteye geçemez kanımca.

Adsız dedi ki...

babacım bu çocuk şu an müthiş değilse bile müthiş oluşunu adım adım yakından izleyeceğiz artık. benfica'da çok durmaz o kanımca. iyi iş başarmış portekiz ekibi, hayırlı uğurlu olsun.

connector dedi ki...

Nii Lamptey vol. 2

Adsız dedi ki...

3 maçını izledim U turnuvalarında. Yaşıtlarından en az 3-4 sene ileride. Bence avrupada da iş yapar bu çocuk ama 2 milyon dolar komikmiş hakkaten de.

Adsız dedi ki...

Gecen sene devre arasinda da Manchester United'a gelip bir de hazirlik macina cikmisti ama Sir geri postaladi Adu'yu.

Sir geri postaladiysa elbet bir bildigi vardir deyip ben de umudu kesmistim kendisinden.

Trofolo dedi ki...

Genc Freddy Adu artik biraz yaslansa ya ben bu cocugun yasini duydugumda yasim 20'ydi (atiyorum), bu cocuk hala genc. Sinir oldum.

Dt dedi ki...

14 yaşında olduğu zamanlar ilerde olduğu yaşıtları ile oynarken yaşı 20 - 35 arasında değişen profesyoneller ile birlikte oynamayı kaldıramadı.

tamemen bir pazarlama ürünü olarak futbol hayatına devam ediyor , yıllar önce nike ile yıllık 1 milyon dolar için anlaştığı reklam anlaşması ufak bir not tabi.

Melih Kazdağ dedi ki...

Şu an Çaykur Rizespor'da oynuyor değil mi?

Eski Postlara ara sıra bakınca insan şaşırıyor.. :)